welcome....

" PUT A SMILE ON THE FACE ... THE JOKER "

tengok.. kejap je..

Thursday, December 23, 2010

cerita kedai kopi... ( -_^)

           keh2... ok tajuk mcm best... urmm skrg nie ai rajin jerk nk upload entry.. bkn aper.. suke benor makcik nk tulis nie.. hik3... citer ari nie.. pasal when we inrelationship... perlu ke makan hati????? Ooooo mcm bnyk jerk pangalaman aku nk citer pasal sumer nie.. xpe sharing is caring k....
          kt bawah nie aku beri contoh2 pengalaman yang aku dengar, aku perhati, aku pelajari dan aku jadikan sempadan.....

1st experiance:

PJJ ( Perhubungan Jarak Jauh )

ok aku pernah alaminya.. tp skrg bkn citer pasal aku k... pasal org yang aku knl.. ok let see.. mereka da bertunang.. tp kerja & tanggungjawab memisahkan mereka jauh ( still kt semenanjung malaysia la ) .. merangcang tuk berkaHwin dlam waktu terdekat( awal thn depan ) .. tetapi skrg asyik berentam.. sampai satu tahap biler ditanya biler nk kawin??? jwpn sebelah pihak .. ntah kalau jd taun dpn.. kalau ada jodoh la... PELIK???? tp 2 la kenyataannya.. alasan skrg asyik gaduh.. mcm da x sepahaman .. dua2 panas baran.. xleh silap sikit.. dalam hati aku terdetik ..  da mcm 2 keadaannya knp teruskan sampai nk kawen??? spatutnya bertunang utk cr keserasian.. utk cr titik persamaan.. bkn mengikat seseorg utk bersama kita.. dan apa akan jadi pada perkahwinan kalau persoalan semasa pertunangan x mampu utk diselesaikan.. mcmmne kalau selepas sesuatu perkahwinan "  the thing " x mampu untuk menemui titik persamaan??? bkn ker nnt jd satu bebanan.. xpaham aku.....

PJD ( Perhubungan Jarak Dekat )

          Urmmm.. ok citer die senang jerk.... hari2 jumpa, hari2 bergelak ketawa.. hari2 bertentangan mata.. belajar bersama- sama .. mencari kekuatan dari masing2.. saling bergantung.. kwn2.. urm tolak tepi.. pendek kata cinta sampai mati.. tup2 bila da bekerja... tuntutan kerja.. masing2 da start jumpa org baru.. perangai baru.. mula la bosan dgn barang yang lama.. reason nk break???? kita da x serasi.. blh ker??? time bercinta dulu mak ai.. mcm da xnampak org lain.. da tu blh plak siap pilih nama anak2... tu la indah nya cinta.. keh3....

PKB ( Perhubungan Kawan Baik )

        ok yang nie aku th camner rasanya.. berkawan dgn insan yang berlainan jantina... sangat2 rapat.. sehingga semua yang berlaku mesti dlm pengetahuan dia.. dia sakit.. kamu la org yang paling risau.. tiap saat mesti msj.. u da mkn ubat ( sedangkan boyfnd sndri pon x tye mcm 2 ) .. bila ada masalah dgn boyfnd dia la jd kaunselor.. sampai terasa dia lebih rapat dr boyfnd.. boyfnd x msj seminggu .. blh senyum lg.. dia x msj gud morning.. blh jd nk giler pikir... knp dia xmsj nie.. ish3.. bila break dgn boyfnd.. dia la jd pendengar.. dia la jd tempat bersandar.. tapi bile tiba2.. dia ambik langkah untuk menjauh.. bg ruang utk diri masing2 mencari ruang dan peluang untuk mengenali org lain.. mula la terasa kejamnya dunia.. mula menangisi nasib diri. btol ker lelaki dan perempuan x blh kawan baik????


ok la.. cukup setakat tu jerk entrynya.. aku pon xpaham. tapi yang aku blh paham skrg.... jodoh pertemuan ditangan Tuhan.. Yakin paga Nya .. InsyaAllah.. akan ada pelangi selepas hujan.. kalau matahari masih menyinar cahaya.. :)

        

No comments:

Post a Comment