welcome....

" PUT A SMILE ON THE FACE ... THE JOKER "

tengok.. kejap je..

Wednesday, June 30, 2010

di antara janji Nya dan kemahuan kita....

Malam tadi,lebih kurang dalam pukul 8.30 mlm la....

Kring2 ( bunyi lagu kerna kamu [ ringtone hp aku ] )

aku : hello..assalamualaikum ( dengan sore yang ceria )
cu mek : walaikumussalam... pisah da dgr brite????
aku : brite aper cu mek???
cu mek : suaminyer ***, anak *******meninggal maghrib td...
aku : anak dier yang kawen 3 minggu lepas ker???
cu mek : btol la tuh...
aku : innalillahiwainilaihirojiun......

Daripada-Nya kita datang..Kepada Nya kita pulang... sekejap je bile Tuhan nk jemput hambaNya pulang kan...dalam keriangan kita terhadap sesuatu..kita dihadapkan dengan ujian yang sangat2 berat... Tapi Tuhan xkan uji seseorg di luar kemampuan hamba Nya... cuma inai di jari belum hilang merahnya... rasa indah memikul tanggungjawab baru diganti dengan rasa sedih yang mungkin akan berpanjangan...dan mata yang melihat xkan sama dengan bahu yang memikul... dan untuk hamba Allah itu saya doakan anda tabah menghadapi ujian Allah dan semoga ada kebahagian lain yang menanti ... Amin

No comments:

Post a Comment